"الصيت ولا الغنى"
كلنا بلا استثناء عارفين المثل دا كمان واخدين العبرة منه -أخلاقك والطيب اللي بتقدمه لا يساويهم كنوز الدنيا-
طبعًا كل واحد فينا يستخدم المثال بالطريقة المناسبة لشغله.
خلينا نقول تحديدًا الماركتيرز الجامدين بيستفدوا من الموضوع دا لإنهم في أغلب الأحيان بيربطوا منتجهم باسم منتج، أو شركة كبيرة ليها اسمها في السوق ودا بيشجع الناس تثق في الخدمة الجديدة بسهولة...
النهاردة معانا نموذج ينطبق عليه الكلام دا فعليًا
هو تطبيق (Club House).
ابلكيشن للتواصل زي غيره إلا إنه مش بيسمح بمشاركة أي خاصية زي الكتابة أو الصور والفيديو يعني إجتماع صوتي فقط.
Club Houseدا تم إطلاقه في مارس 2020، في شهر مايو بس وصل عدد مستخدميه إلى 1500 شخص من أصحاب الشركات والإستثمارات.
Club House دا لازم علشان تنضم ليه يكون معاك دعوة من حد استخدمه، وكان متوفر فقط للآيفون.
على الرغم من ظهور التطبيق من فترة طويلة بس انتشر بسرعة كبيرة الفترة الأخيرة بعد إعلان إيلون ماسك -مؤسس شركتي تيسلا, Spacex، وأحد أثرى رجال الأعمال على مستوى العالم- استخدامه للتطبيق وشجع ناس كتير إنهم يجربوه.
وبسكده هوب هوب وبقى التطبيق دا مشهور جدًا، وكمان هيكون متاح كمان لهواتف الاندرويد.
تقدر تحمل Club House للأندرويد من هنا
وللآيفون من هنا
ولو عايز دعوة للتطبيق كلمنا على صفحتنا على الفيس بوك هنا
كتابة: فاطمة حسن
تعليقات